Sea World - Reisverslag uit Orlando, Verenigde Staten van Sabine Verburg - WaarBenJij.nu Sea World - Reisverslag uit Orlando, Verenigde Staten van Sabine Verburg - WaarBenJij.nu

Sea World

Door: Sabine

Blijf op de hoogte en volg Sabine

08 September 2013 | Verenigde Staten, Orlando

Vandaag een regenloos dagje! Eindelijk! Het was daardoor wel alleen snikheet! Maargoed, wij gingen naar Sea World!

Sea World is het Dolfinarium van Amerika, alleen dan een miljard keer beter. Er worden hier fantastische shows gedaan. Niet alleen met dolfijnen, orka's en zeeleeuwen, maar ook met papegaaien, zeeotters en walrussen. En het lijkt alsof het beter was dan drie jaar geleden. De shows waren natuurlijk anders, maar de basis blijf wel een beetje hetzelfde. At maakte het niet minder leuk. Wat deze mensen presteren met dieren, is niet uit te leggen. Dit moet je gewoon zien. De meeste goede foto's staan op de camera, maar een paar kan ik wel uploaden. Soms vergaten we gewoon om foto's te maken en wisten we ook niet zo goed meer hoe we adem moest halen...

Behalve shows heeft Sea World ook gewoon dierenverblijven. Zeekoeien, zeehonden, zeeschildpadden, haaien, roggen, etc. Je vindt daar genoeg. Nieuw was het pinguïnverblijf. Deze kon je alleen maar bekijken nadat je in een attractie was geweest. In een karretje gleden we over het ijs om verolgens bij de pinguïns aan te komen. Deze zaten niet achter glas, maar gewoon achter een klein hekje. En omdat het Antartica voor moest stelle, was het er ook extreeeeeeeem koud... in vergelijking met buiten. Het was er 10 graden en buiten was het boven de 30.

Wat ook leuk is, is dat Sea World nog een paar grote attracties heeft. Twee grote achtbanen (Manta en Kraken) en een waterattractie (Journey to Atlantis). De Manta is veruit de beste achtbaan waar ik ooit in ben geweest. Dit is een hangende achtbaan, alleen je zit niet, maar je ligt op je buik. Net als een manta (rog). Meer dan awesome!!! De Kraken is ook een goeie. Gaat ongeveer 10x over de kop. Journey to Atlantis is een combinatie tussen een achtbaan en een splash. Een beetje te vergelijken met de Vliegende Hollander, alleen dan beter. Ook erg leuk en er nat!!!

We hebben bijna alle shows gezien. Die met de honden en katten hebben we niet gezien en de Orkashow zelfs twee keer, omdat die ontzettend gaaf was. Bekijk de foto's voor een betere indruk. Wij gaan zo vroeg slapen, want morgen staat Magic Kingdom op het programma!!!

Groetjes,
Els & Sabine

• 09 September 2013 - 09:05

Danny En Aad:

leuke foto's alles gaat hier goed, veel plezier nog daar