Universal Studios - Reisverslag uit Orlando, Verenigde Staten van Sabine Verburg - WaarBenJij.nu Universal Studios - Reisverslag uit Orlando, Verenigde Staten van Sabine Verburg - WaarBenJij.nu

Universal Studios

Door: Sabine

Blijf op de hoogte en volg Sabine

12 September 2013 | Verenigde Staten, Orlando

Laatste Universal dag van deze vakantie. Vandaag zijn we in de studio's geweest.

In dit park heeft bijna elke attractie voordat je binnenkomt een korte film. Dat kunnen fragmenten zijn uit de film waar de attractie om draait (twister bijv.) of een speciale editie om het een en ander duidelijk te maken (despicable me, men in black, etc.).

Een van de attracties die wel erg leuk was, is Disaster. Hier spelen een aantal gasten een rol tijdens de opname van een nieuwe Disaster film. Erg leuk gedaan. Aan het eind speelt iedereen een rol in de metro tijdens een aardbeving. Alles wordt snel aan elkaar geplakt en gemonteerd en binnen 10 seconden start onze eigen gemaakte film. Het was erg grappig om te zien hoe ze dat zo snel gedaan hadden en erg knap!!

Dan zijn er in dit Universal park ook weer 3D films en simulators. Een hele leuke simulator is die van Despicable Me. Daar gaat natuurlijk vanalles mis! En die kleine gele poppetjes zijn er in overvloed!
Dan zijn er twee achtbanen. Eén rock 'n rollercoaster waar ze een filmpje van je maken i.p.v. een actiefoto en the Mummy returns indoor achtbaan met heel veel mummies en vuur.

Dan zijn er hier ook een aantal shows. De horror make-up show was erg geslaagd en een rock en roll optreden van een aantal monsters (zoals Frankenstein) van Universal.
De parade van dit park was ook leuk. We hebben minions, spongebob, octo, dora en nog veel meer gezien! Kortom, een leuke, maar erg benauwde dag. Er hing ontzettend veel vocht in de lucht wat het extreem benauwd maakte. De zon was er maar af en toe en toch bleven we heel erg zweten. Hopen dat het morgen beter is.

Morgen gaan we voor het laatst naar Disney. De Hollywood Studios. En omdat het vrijdag de 13e is, is er een groot avondprogramma opgezet. Unleash the Villains. Het park blijft ook tot het 13e uur, 1 uur 's nachts, open. Er is een danceparty met de bekende slechteriken zoals Hades en Kapitein Haak en er is natuurlijk vuurwerk. Het beloofd een speciale en spannende dag te worden! Helaas zal het ook wel druk zijn... We zullen zien!

Groetjes,
Els & Sabine