Universal: Islands of Adventure - Reisverslag uit Orlando, Verenigde Staten van Sabine Verburg - WaarBenJij.nu Universal: Islands of Adventure - Reisverslag uit Orlando, Verenigde Staten van Sabine Verburg - WaarBenJij.nu

Universal: Islands of Adventure

Door: Sabine

Blijf op de hoogte en volg Sabine

10 September 2013 | Verenigde Staten, Orlando

Wat een natte dag vandaag! En dat kwam absoluut niet door de regen, want die hebben we niet gezien! Nee, Universal heeft in dit park drie fantastische waterattracties. En daarin word je niet nat, maar SOAKED, zoals ze hier zouden zeggen. Doorweekt, dus.

Alle drie de waterattracties zijn erg goed, maar de Popeye attractie blijft het best. In deze wildwaterbaan wordt je kletsnat door de onverwachte wendingen en draaibewegingen. De stroming is erg sterk en daardoor komt er veel water via de zijkanten de boot in.
In de River Adventure ga je in een rondvaartboot door Jurassic Parc. Eenmaal binnen kom je over dino's tegen die daar niet op hun plek zijn. Ze saboteren de boel en je maakt een flinke val naar beneden. Geen idee hoe, maar iedereen in de boot wordt zeiknat.
En in Ripsaw maakt je een tochtje met een boomstam door het water. Aan het eind zit er een enorme vrije val naar beneden, die voor een grote splash zorgt. Het is alleen niet die val die je het natst maakt. Het zijn de kleine korte stukken naar beneden. Ook hier stap je weer doorweekt uit.

Islands of Adventure heeft niet alleen waterattracties, maar ook nog een heleboel andere. Een onderdeel van het park is het Harry Potter gedeelte. Daar staat een duellerende hangende achtbaan en een vlucht door Hogwarts (Zweinstein). Drie jaar geleden was dit deel net open en het was er onwijs druk. Nu stond er ook al een flinke rij voor Hogwarts. Ruim een half uur. Els wilde niet mee, dus kon ik gebruik maken van de single-riders-row. Ik liep langs de hele rij en kon gelijk aansluiten. Binnen 10 minuten stond ik weer buiten. Wat een fantastische uitvinding! De attractie zelf was ontzettend gaaf. Het was wel duidelijk waarom er drie jaar geleden een rij stond van ruim 3 uur...
Verder is er in dit park nog een achtbaan van de Hulk, een 3D Spiderman film, wat kleine kinderen attracties en Poseidon's Fury. In die attractie loop je met een groep van rume naar ruimte, terwijl een acteur een fantastisch toneelstuk opvoert. Hij neemt ons mee naar de chamber of secrets en we krijgen o.a. Poseidon zijn krachten te zien. Jammer dat er binnen geen foto's gemaakt mochten worden. Het is nu zo lastig vertellen!

Al met al hebben we weer een leuke dag gehad. Morgen gaan we naar Disney's Animal Kingdom. Wij zijn benieuwd!!!

Groetjes,
Els & Sabine

• 11 September 2013 - 10:16

Danny En Aad:

Het was hier ook een natte dag, maar dat kwam wel door de regen.
    met ons gaat ales goed

Veel plezier nog