Disney's Animal Kingdom - Reisverslag uit Orlando, Verenigde Staten van Sabine Verburg - WaarBenJij.nu Disney's Animal Kingdom - Reisverslag uit Orlando, Verenigde Staten van Sabine Verburg - WaarBenJij.nu

Disney's Animal Kingdom

Door: Sabine

Blijf op de hoogte en volg Sabine

11 September 2013 | Verenigde Staten, Orlando

Disney's Animal Kingdom is een dierentuin, maar dan Disney stijl. En als je een beetje een idee hebt van wat Disney allemaal kan, geloof je ons best als we vertellen dat alles hier tot in de puntjes is uitgewerkt.

Toen we vanmorgen binnen kwamen, zijn we gelijk als een malle naar Afrika gegaan. In dit deel zit een safari. We werden getipt om die als eerste te doen, omdat de dieren dan nog het meest actief zijn. Je doet de safari in een soort uitgerekte jeep met chauffeur. Hij vertelde ons alles over de dieren. We hebben een heleboel dieren gezien. Eigenlijk zo'n beetje alles wat je in Afrika ook tegen komt. Natuurlijk is het niet te vergelijken met een safari daar, maar het is in ieder geval 1000x beter dan Safaripark Beekse Bergen.

Dan was er in dit park ook weer een waterattractie. Van die ronde bootjes, net als bij Popeye. Alleen Popeye blijft het beste. Er was niet zoveel te zien en het was zo voorbij. We werden wel na, maar niet soaked. Dat kon niet gezegd worden van de vrouw tegenover ons. Die kreeg de volle laag. Gelukig kon ze er om lachen. Waarom ga je anders in een waterattractie, toch?

Expedition Everest. Een achtbaan in en rondom Mount Everest. In eerste instantie lijkt het een gewone mijntreinachtbaan. Totdat je bovenaan komt en ziet dat de rails kapot is. Ehh? En nu? Achteruit? Ja, achteruit. En hard ook! Flinke wendingen in het donker en plots kom je tot stilstand. Je ziet de schaduw van Yeti die de rails kapot maakt. Dan schiet je vooruit naar beneden, weer het donker in en kom je natuurlijk een mega grote Yeti tegen. Een coole rit dus!

En dan heb je ook nog Dinosaur. Wat een vreselijk enge attractie was dat! In een auto terug de tijd in van de Dino's. Hobbelige wegen, onverwachte stops en vrije vallen. En al die dino's in het donker. Lekker schrikken dus!

Er zijn in Animal Kingdom ook leuke weggetjes die je kan bewandelen en waar je dieren tegen komt. Tijgers, vleermuizen, nijlpaarden, etc. Kijk maar bij de foto's onderaan.
Ook zijn er shows en het toppunt was wel Fnding Nemo the musical. In 40 minuten het hele verhaal. Als je in het Circustheater jaren teug the Lion King hebt gezien, moet je je even een voorstelling maken van Finding Nemo. Hetzelfde soort idee qua kostuums en decor. Adembenemend dus!

Morgen is het tijd voor Universal Studio's. We beginnen wel te merken dat we heel veel doen en willen doen. We zijn erg moe aan het eind van de dag. We zullen zien hoe lang we het nog volhouden...

Groetjes,
Els & Sabine