Disney's Epcot - Reisverslag uit Orlando, Verenigde Staten van Sabine Verburg - WaarBenJij.nu Disney's Epcot - Reisverslag uit Orlando, Verenigde Staten van Sabine Verburg - WaarBenJij.nu

Disney's Epcot

Door: Sabine

Blijf op de hoogte en volg Sabine

06 September 2013 | Verenigde Staten, Orlando

Hallo allemaal! Vandaag hadden we de eerste dag dat we niet onze koffers hoefden te pakken, uit te checken en de auto in te stappen. Nee, vandaag konden we na een kort ritje de hele dag in Epcot doorbrengen!

Epcot is één van de vier Disneyparken in Orlando. Men heeft ons verteld dat Epcot het minst Disney is en heel erg educatief. Epcot heeft veel attracties (vooral films) over de toekomst en de geschiedenis van Amerika, maar ook van andere landen zoals Noorwegen, Frankrijk en China. Epcot wordt altijd snel herkend aan de grote bol bij de ingang.

Het begon vanmorgen al goed. We reden de straat uit en kwamen erachter dat we de tickets vergeten waren... Gelukkig stonden we nog niet bij de ingang. Toen we bin Epcot aankwamen, leek het al aardig druk. Drie jaar geleden hadden we amper wachttijden in de parken en dat hoopten we nu weer. Eenmaal binnen zijn we gelijk wat verschillende grote attracties in gegaan. Simulators hebben ze er erg veel en ook nog op verschillende manieren. Soms moet je niks doen en soms moet je op allerlei knoppen drukken. Ook zijn er veel slow-motion rides. Dat zijn attracties waarbij je in een karretje zit dat langzaam over een rails of water gaat. Je kan dan veel zien. Echte extreme attracties zijn er niet.
Behalve attracties zijn er ook Disneyfiguren te vinden in het park, waarmee je een praatje kunt maken en een foto. In Parijs en drie jaar terug in Disney World hebben we vaak hele lange rijen gezien. Dat was voor ons nooit de moeite waard. Vandaag in Epcot stonden de figuren soms op ons te wachten! We zijn op de foto geweest met o.a. Donald, Mickey, Pluto, Alice, Mary Poppins, etc. En dat met hooguit 5 min wachten! Als je hier voor het eerst met een figuur op de foto gaat, krijg je een pasje. Er staan namelijk bij een aantal figuren ook een fotograaf. Je laat het pasje scannen, zij maken de foto's voor jou en die foto's kun je dan thuis gratis downloaden! En dat kan in alle vier de parken. Wel jammer dat we er pas op het eind eentje kregen. Alleen de foto's met Mickey en Minnie staan online. Als je wilt kijken:
De andere foto's staan op de camera en die kan ik niet nu online zetten. Als je die wilt zien moet je maar even contacten als we thuis zijn!

Het meest vervelende vn de dag was dat het aan het eind van de middag ging regenen en onweren. Daar hadden we geen rekening mee gehouden, dus we werden kletsnat. Om 9 uur 's avonds zou het park nog een vuurwerkshow geven. Dit hebben we helaas aan ons voorbij moeten laten gaan vanwege het slechte weer. We hopen het in Magic Kingdom beter te treffen of in ieder geval beter voor te bereiden. Het is namelijk heel jammer dat we dat hebben moeten missen!

We proberen om attractieparken in het weekend te mijden i.v.m. drukte. Daarom gaan we morgen eens kijken of alle schoenen hier nog steeds zo goedkoop zijn. Zondag doen we een dagje Sea World!

Groetjes!
Els & Sabine

• 07 September 2013 - 10:06

Danny En Aad:

leuke foto's zeg, papa vind je ado shirtje leuk mam

veel plezier