Sarasota - Reisverslag uit Sarasota, Verenigde Staten van Sabine Verburg - WaarBenJij.nu Sarasota - Reisverslag uit Sarasota, Verenigde Staten van Sabine Verburg - WaarBenJij.nu

Sarasota

Door: Sabine

Blijf op de hoogte en volg Sabine

04 September 2013 | Verenigde Staten, Sarasota

Goedemorgen voor jullie!

Vandaag hebben we nog een klein stukje Everglades gedaan. Deze keer het noorden. We hebben twee fietsen gehuurd en zijn door het gebied gefietst. Er was nergens schaduw, dus ons werd aangeraden om terug te keren als het niet meer ging. De route was 15 mijl, zo'n 22 km en dat moest wel te doen zijn. Onderweg zouden we vogels, insecten en alligators tegen komen.
We stapten op de fiets en zijn het gebied gaan verkennen. Het was een open vlakte en dat wat ze over de zon zeiden was absoluut waar. Hij brandde heel erg met als resultaat dat we allebei op onze armen verbrand zijn. Dit kwam vooral, omdat we in een pijnlijke regenbui terecht kwamen. De druppels vielen namelijk zo hard dat het pijn deed. Het was niet koud, maar we waren allebei wel doorweekt. En omdat het een open vlakte is, konden we nergens schuilen. Helaas... En we waren nog niet eens halverwege. Gelukkig hield de regen een keer op en konden we verder fietsen in de brandende zon met als resultaat dat onze kleren zo droog waren. We zijn naar de uitkijktoren gefietst en daarna weer terug via een andere weg. De natuur was erg mooi en we hebben 4 alligators gespot. Verder nog veel vogels en het stikte er van de vlinders. Ook hebben we slakken, sprinkhanen en vissen gezien. Het was een erg geslaagde ochtend, ondanks dat de fietsen extreem oncomfortabel waren...

Na de Everglades moesten we een flink stuk rijden om in Sarasota aan te komen. Onderweg zijn we nog bij de Wallmart gestopt om te shoppen. En natuurlijk hebben we erg leuke dingen gevonden! Na de Wallmart zijn we doorgereden naar het Myakka River State Park. Dat is ook een natuurgebied. We kwamen er erg laat aan en hadden nog maar anderhalf uur voordat het park dicht zou gaan. Met de auto zijn we door het park gereden alsof het Safaripark Beekse Bergen was. En dat alleen maar om dieren te spotten. We zijn herten, wasbeertjes en, na lang zoeken, een alligator tegen gekomen. Het was erg moeilijk om alligators te spotten, omdat het al heel snel begon te schemeren. De foto's zijn ook niet helemaal gelukt, maar kijknzelf maar wat je er van vindt.

Inmiddels zitten we in Sarasota met ons hotel vlak langs het strand. Hier hebben ze extreem witte stranden en die gaan we morgenochtend bekijken. Dan rijden we ook via St. petersburg en Tampa naar Onze villa met zwembad in Orlando :)

Groetjes,
Els & Sabine

• 05 September 2013 - 09:13

Danny En Aad:

weer veel leuke dingen gedaan
    alles gaat goed en met Jack ook, veelp plezier in de villa met zwembad.