Key West - Reisverslag uit Key West, Verenigde Staten van Sabine Verburg - WaarBenJij.nu Key West - Reisverslag uit Key West, Verenigde Staten van Sabine Verburg - WaarBenJij.nu

Key West

Door: Sabine

Blijf op de hoogte en volg Sabine

02 September 2013 | Verenigde Staten, Key West

Gooooooooeeeeeeeeedeavond allemaal,

Wij zitten inmiddels alweer op Key West. Vanmorgen vroeg zijn we vanuit Miami Beach vertrokken naar Miami. In downtown Miami rijdt elke 3-5 minuten een "metromover". Deze is gratis en heeft zo'n 20 haltes midden in Miami. Randstadrail: leer hier ajb van! Het werkt namelijk fantastisch. In Miami hebben we genoten van de hoge gebouwen, grote schepen en mooie uitzichten. Daarna zijn we in de auto gestapt richting Key West.

De weg naar Key West is lang en over 43 bruggen die de Keys -kleine, soms onbewoonde, eilandjes- met elkaar verbind. Key West is het eindpunt en daarom ook het meest zuidelijke punt van Amerika. Onderweg hebben we ontzettend slecht weer gehad. Het regende extreem hard en soms lag er wel bijna 10 cm water op het wegdek. En dat terwijl we op Miami Beach nog aan het zweten waren van het benauwde weer! Gelukkig werd het snel droog en konden we alsnog naar Key Largo, waar een natuurpark ligt.

Het natuurpark op Key Largo is heel bijzonder, omdat het voor een deel onder water ligt. Helaas hadden we te weinig tijd om een tocht met de boot te maken. Gelukkig had het park ook mooie wandelroutes die niet onder water liggen. We hebben mooie foto's kunnen maken, maar hebben niet alle routes kunnen doen, omdat het op bepaalde plekken helemaal vol zat met muggen die ons wel lekker vonden. Toch hebben we vogels, krabbetjes, salamanders en een eekhoorn gezien.
Na het natuurpark, zijn we nog bij een vogelopvang geweest. Hier waren veel vogels ook gewoon in hun eigen natuur te zien!
Na de vogelopvang zijn we doorgereden naar Key West, waar we net op tijd waren voor de "mooiste zonsondergang van Amerika". Nou, natuurlijk was het weer bewolkt net als 3 jaar geleden... Na de zonsondergang zijn we over het eiland gelopen naar het meest zuidelijke punt van Amerika. Vanaf daar is het nog 90 mijl naar Cuba, waar het vanavond onweerde. Dat was erg mooi bij een donkere hemel.

Morgen vertrekken we naar de Everglades waar we ook zullen overnachten. We hopen natuurlijk weer aligators en andere dieren te zien. Hopelijk helpt de muggenspray die we morgen ZEKER WETEN gaan gebruiken!

Groetjes!
Els & Sabine

• 03 September 2013 - 10:45

Vincent:

Er is recent een Amerikaanse vrouw van 64 van Key West naar Cuba gezwommen in 52 uur. Misschien een ideetje voor als je toevallig een paar uurtjes niks te doen hebt?