Ups & downs - Reisverslag uit Orlando, Verenigde Staten van Sabine Verburg - WaarBenJij.nu Ups & downs - Reisverslag uit Orlando, Verenigde Staten van Sabine Verburg - WaarBenJij.nu

Ups & downs

Door: Sabine & Vincent

Blijf op de hoogte en volg Sabine

16 Augustus 2014 | Verenigde Staten, Orlando

Gisteren hebben we een hele dag Magic Kingdom gedaan. Het park met het kasteel, de nieuwe achtbaan: seven dwarfs mine train, de parades, het vuurwerk en Anna & Elsa.

De dag begon met regen. Maar toen we bij Magic Kingdom aankwamen, was het droog. We zijn meteen naar Anna & Elsa gelopen, maar daar stond al een enorme rij. Fastpassen voor deze meet & greet zijn al niet meer te krijgen. Ook voor de nieuwe achtbaan staat al een mega rij. Gelukkig hebben we hier wel fastpassen voor, alleen niet vandaag.
We hebben toen een rondje gelopen en zijn naar Splash Mountain gegaan. Daarna hebben we nog wat andere attracties gedaan en hebben we de shows bekeken. De parade in de ochtend is dansfeestje. Het is erg gezellig en je kan met de characters die op de wagens staan dansen. Tot onze grote spijt was Donald niet van de partij! We misten zelfs een hele wagen! Nagevraagd bij een crew member en zij vertelde dat de parade aan het veranderen is. Een tegenvaller, maar het blijft een gezellige parade.

In het begin van de middag gingen we naar Space Mountain. Een achtbaan in het donker. Tenminste, dat is de bedoeling... Met onze fastpassen konden we gelijk doorlopen. Eenmaal in de achtbaan bleek dat hij ergens storing had en daardoor was onze hele ritje verlicht. Je kon alles gewoon zien en het hele "space" effect was weg. Erg jammer! Na ons ritje werd de achtbaan tijdelijk gesloten.

Na de lunch hadden we een mooi plekje uitgezocht voor de Festival of Fantasy parade. De lucht zag er grijs uit en we hoopten dat het droog zou blijven. Je verwacht nogal veel van de titel van de parade. Helaas hadden ze de parade afgelast, omdat ze bang waren voor slecht weer. In plaats daarvan hadden ze een regen-parade. Dit waren drie autootjes met zwaaiende characters. Wat een parade zeg... En het is nog droog gebleven ook...

We hadden na de parade een nieuwe fastpass gehaald voor Space Mountain in de hoop dat hij het dan weer zou doen. Na wat andere attracties en het avondeten zijn we eerst naar Anna & Elsa gegaan. We wisten dat we hiervoor lang in de rij zouden moeten staan, maar we kunnen gewoon niet naar huis zonder een foto! Uiteindelijk hebben we anderhalf uur in de rij gestaan, maar het was absoluut de moeite waard! Opgelucht, blij en springerig gingen we richting Space Mountain die het weer zou doen! Door de fastpass rij gelopen en toen we er bijna waren vertelde een medewerker ons dat hij het niet meer deed. Iedereen werd eruit gehaald en de attractie werd gesloten. Bij de uitgang kregen we een fastpass die geldig is tot eind augustus. Deze gaan we dus zeker nog gebruiken als we weer naar Magic Kingdom gaan.

Na deze tegenvaller hebben we een mooi plekje gezocht voor Celebrate the Magic (projectie op het kasteel) en Wishes fireworks. Het blijft een fantastisch gezicht om Tinkerbell uit het kasteel te zien vliegen! Dit was toch een mooie afsluiting van de toch wat tegenvallende dag...

Voldaan en moe zijn we terug gegaan naar ons hotel. Voor vandaag staat het winkelen op het programma. Dit gaan we met de lokale bus proberen te bereiken. Een heel avontuur op zich!

Groetjes,
Sabine & Vincent

• 16 Augustus 2014 - 17:30

Thuis:

Jammer dat Donald er niet was. Daar hadden we Vincent vaak over verteld, dansen met Donald. Wat een pech hadden jullie die dag. Groetjes Pa, danny en Ma.