Universal Studios - Reisverslag uit Orlando, Verenigde Staten van Sabine Verburg - WaarBenJij.nu Universal Studios - Reisverslag uit Orlando, Verenigde Staten van Sabine Verburg - WaarBenJij.nu

Universal Studios

Door: Vincent & Sabine

Blijf op de hoogte en volg Sabine

23 Augustus 2014 | Verenigde Staten, Orlando

Wat een late blog deze keer! Sorry daarvoor!
We konden vanmorgen iets langer blijven liggen, omdat we vandaag pas laat naar Disney gaan. Dus gister gelijk naar bed en lekker uitrusten!

Gister zijn we naar Universal Studios geweest. Vroeg vertrokken en laat weer terug, maar we hebben het erg leuk gehad. In vergelijking met het andere Universal park, was het in dit park drukker. Waarschijnlijk komt het door het vorige maand geopende tweede Harry Potter deel.
We wilden gelijk in de achtbaan, maar helaas deed hij het niet. Dan maar op een later moment. We hebben wat attracties gedaan, vooral simulators, en zijn daarna naar het Harry Potter gedeelte gegaan, Diagon Alley. Het zag er fantastisch uit. Alle huisjes en winkeltjes zijn ontzettend mooi. Je kan hier net als in het andere Harry Potter deel een toverstaf (wand) kopen en daarmee langs de etalages van de winkels gaan, om vervolgens alles te laten bewegen. Duur grapje, dat wel, maar gelukkig konden we ook bij andere mensen kijken die hier wel geld aan uit hebben gegeven. Het hoogtepunt van Diagon Alley is de draak bovenop het gebouw van de bank. Deze draak lijkt net echt en spuwt elke 10 minuten vuur. Het is een fantastisch gezicht. Natuurlijk hebben we ook weer Butterbeer gedronken. Deze keer gingen we voor de 'frozen' variant. Het lijkt dan een beetje op slush. Erg lekker!
Ook heeft dit deel natuurlijk een grote attractie. En omdat het deel pas net een maand open is, was het er enorm druk. Er stond 135 min wachttijd op de klok en ze hadden de single riders line gesloten. We besloten om later terug te komen om te kijken of de rij dan wel open was. De man vertelde ons dat het ongeveer een half uur zou duren voordat hij weer zou openen. Een half uur later was de rij inderdaad open en zou de wachttijd ongeveer 3 kwartier zijn voor single riders. Vincent besloot om in de rij te gaan staan en Sabine zou op de spullen letten en van de zon en de draak genieten. Uiteindelijk bleek de attracties niet echt de moeite waard om 3 kwartier voor in de rij te staan. Het moest een achtbaan voorstellen, maar het was meer een simulator. Jammer, want de attractie in het andere Harry Potter deel is wel de moeite waard! We hebben daarna Diagon Alley verlaten en zijn verder het park rond gegaan. We hebben attracties gedaan van Men in Black, Terminator, Transformers, Simpsons, Disaster en meer.

's Middags wilden we weer terug naar de achtbaan, maar omdat hij een hele tijd dicht was, was het er enorm druk en stond er zeker een uur wachtrij. Jammer, want waarschijnlijk ging het dan niet meer lukken vandaag! Er stond namelijk ook nog een avondshow op het programma. Honderd jaar Universal met scènes uit films en vuurwerk. Eigenlijk stelde het niet zoveel voor in vergelijking met Disney, maar het is altijd nog beter dan in Nederland, op Scheveningen na dan...

Op dit moment zitten we heerlijk bij het zwembad en zijn ons aan het voorbereiden op vanavond en vannacht. Villains Unleashed staat namelijk op het programma. Dit begint om 5 uur 's middags in Disney's Hollywood Studios en duurt tot 1 uur 's nachts. Er zijn 50 villains (slechteriken) uit Disney films waarmee je kan feesten en op de foto kan! Bovendien is er een speciale uitvoering van Fantasmic! en sluiten we de avond af met het beste vuurwerk ever, Villainy in the sky. Er is speciale merchandise en er zijn hapjes en drankjes. Wij hebben er onwijs veel zin in!

Tegen de tijd dat we terug zijn, worden jullie daar inmiddels alweer wakker. Verwacht dan niet dat er weer een blog zal zijn! We duiken namelijk gelijk ons bed in en willen de volgende dag een beetje uitslapen. We hebben dan nog 2 dagen over... Disney dagen!!!

Groetjes,
Vincent & Sabine

• 23 Augustus 2014 - 21:40

Natas:

Veel plezier nog!!

• 23 Augustus 2014 - 21:56

Thuis:

Leuke blog weer. Wat hebben jullie weer veel gedaan. Veel plezier en lees morgenavond hoe het vandaag is geweest.