Magic Kingdom & Hollywood Studios - Reisverslag uit Orlando, Verenigde Staten van Sabine Verburg - WaarBenJij.nu Magic Kingdom & Hollywood Studios - Reisverslag uit Orlando, Verenigde Staten van Sabine Verburg - WaarBenJij.nu

Magic Kingdom & Hollywood Studios

Door: Sabine

Blijf op de hoogte en volg Sabine

21 Augustus 2014 | Verenigde Staten, Orlando

Jeeeeeeh! Weer een Disney dagje!

Deze dag zijn we begonnen in Magic Kingdom. Daar hebben we als eerste de welcome show bekeken. Toen rustig wat attracties gedaan, omdat het dan nog niet zo druk is. Om 10 uur stond de Seven Dwarfs Mine Train, de nieuwe achtbaan, op het programma. Elke dag staat daar binnen een kwartier na opening al meer dan een uur wachttijd. Dit was het enige moment waarop we een fastpass hadden kunnen scoren. Het ritje was erg leuk, maar naar onze mening niet echt een uur wachten waard. Het is een unieke achtbaan die amper geluid maakt. De karretjes wiebelen, net als echte kiepwagonnetjes. Er is een stukje waar je de zeven dwergen aan het werk ziet in de mijn. Dat is erg leuk gedaan, maar helaas zo voorbij. We hebben van dit ritje genoten, maar het zal bij dit ene ritje blijven.
Vervolgens hebben we nog onze andere fastpassen gedaan: Haunted Mansion en Peter Pan's flight. Het was weer erg warm vandaag, boven de 40 graden. Daarom besloten we vroeg te eten en alvast een plekje in de schaduw te zoeken voor de parade. We wisten nu in ieder geval zeker dat hij door zou gaan. Er hing geen wolkje aan de lucht. De parade was fantastisch! Onwijs mooie karren, mooie outfits en prachtige muziek. De parade duurde ruim 20 minuten. Ons schaduwplekje was een plek in de zon geworden en na die 20 minuten waren we helemaal gesloopt. Toch hadden we nog wat dingen op ons programma staan...

Na de parade in Magic Kingdom zijn we naar Hollywood Studios gegaan. Daar zouden we de character palooza inhalen van zondag. We hebben eerst nog een fastpass gescoord voor Rock 'n Rollercoaster voor in de avond. Daarna was het wachten op de palooza. Tijdens palooza komen er zo'n 8 characters een plekje zoeken in het park en mag je met ze op de foto. Dit staat niet in het reguliere programma aangegeven. Hoe we het dan toch weten? Research doen! Er zijn altijd wel mensen die het weten! Er kwamen tijdens de palooza een hoop characters die we al wel hadden, maar ook een paar nieuwe. Zoals de evil queen en Pinokkio. We hebben wat foto's gemaakt en zijn daarna voor de tweede keer deze week naar de sing-a-long van Frozen geweest.
In de avond hebben we Rock 'n Rollercoaster gedaan en hebben we onze dag afgesloten met de Frozen fireworks.

Voor morgen staat er weer een non-Disney dag op het programma. We gaan dan namelijk naar Sea World, ook heel erg leuk!

Groetjes,
Vincent & Sabine

• 21 Augustus 2014 - 20:12

Thuis:

Weer zo'n drukke dag vol attracties en foto momenten, en lekker warm daar beter dan hier.