Animal Kingdom - Reisverslag uit Orlando, Verenigde Staten van Sabine Verburg - WaarBenJij.nu Animal Kingdom - Reisverslag uit Orlando, Verenigde Staten van Sabine Verburg - WaarBenJij.nu

Animal Kingdom

Door: Sabine & Vincent

Blijf op de hoogte en volg Sabine

19 Augustus 2014 | Verenigde Staten, Orlando

Vandaag hebben we het vierde en laatste Disneypark bezocht: Animal Kingdom.

Bij aankomst zijn we gelijk naar de Kilimanjaro Safari gegaan. In de ochtend zijn de dieren namelijk nog een beetje actief, omdat het dan nog niet zo warm is. We hadden tijdens onze safari een erg gezellige chauffeur die ons meerdere malen heeft laten lachen. We hebben van alles gespot, giraffen, neushoorns, nijlpaarden en leeuwen.

Na de safari hadden we fastpassen voor Expedition Everest. Een onwijs leuke achtbaan die zowel voor- als achteruit gaat. Tijdens dit ritje ga je op zoek naar het geheim van de Yeti.
Vervolgens gelijk door naar Donald Duck die al op ons stond te wachten in zijn safari outfit. Tussendoor nog even een andere achtbaan gepakt en daarna door naar Dinosaur. Een erg bewegelijk ritje in een jeep in de prehistorie. Erg mooi gedaan!

Vandaag hadden we ook de character lunch met o.a. Donald. We kwamen iets te vroeg aan bij het restaurant, maar moesten toch best lang wachten. Eenmaal binnen kwamen we erachter dat dit best een kippenhok is. Overal tafels, mensen, kinderen en herrie. Maar ook Donald, Mickey, Goofy en Katrien die allemaal langs onze tafel zijn geweest om te "kletsen" en een foto te maken. Het eten was overigens erg lekker. Afrikaans/Amerikaans met nog een speciale uitleg over waar pinda's in zitten en waar niet. Fijn dat het personeel daar rekening mee houdt!

Na de lunch gingen we richting Finding Nemo, the musical. Onderweg hebben we nog 4x de Expedition Everest gedaan. Het was niet heel erg druk en we kozen ervoor om de single riders line te nemen met het risico dat we niet in dezelfde trein zouden zitten. We konden vaak gelijk doorlopen en alle keren zaten we in dezelfde trein, maar wel een paar rijen bij elkaar vandaan. Het is dan erg leuk om met degene naast je te kletsen die geen idee heeft wat de attractie is en wat er dus gaat gebeuren. Best grappig!

Door naar Finding Nemo wat erg mooi was. Jammer dat er schreeuwende kinderen achter ons zaten...
Vervolgens door naar Kali River Rapids om er vervolgens bijna doorweekt uit te komen. Dan nog maar paar keer Expedition Everest doen om op te drogen.
Als laatste zijn we naar Festival of the Lion King geweest waarin acrobaten, dansers en zangers hun ding doen. Een mooie afsluiting van de dag.

Na Animal Kingdom zijn we eerst terug naar het hotel gegaan om ons vervoer voor morgen te regelen. We gaan namelijk naar Universal Islands of Adventure. Met een speciale taxi/bus worden we gebracht en gehaald. Om de dag af te sluiten zijn we nog naar Magic Kingdom gegaan. Eindelijk hebben we Space Mountain kunnen doen! Weet je nog? Eerste keer met het licht aan, tweede keer was hij kapot en nu deed hij het eindelijk wel goed. Alhoewel we eerst deze avond voor een dichte deur hebben staan wachten, omdat er een storing was... Het leek ons niet mee te zitten, maar na een half uurtje (wij hebben even twee andere attracties gedaan) konden we toch eindelijk van ons ritje genieten.

Morgen dus Universal. Hopelijk vindt meneer Walt Disney het niet erg dat we even een dagje geen geld uitgeven in Disney, maar uin Universal...

Groetjes,
Vincent & Sabine

• 19 Augustus 2014 - 09:48

Oma:

Jongens wat een superdag :-)

• 19 Augustus 2014 - 16:31

Maud:

Dat shirt van Vincent is echt briljant!