Universal: Islands of Adventure - Reisverslag uit Orlando, Verenigde Staten van Sabine Verburg - WaarBenJij.nu Universal: Islands of Adventure - Reisverslag uit Orlando, Verenigde Staten van Sabine Verburg - WaarBenJij.nu

Universal: Islands of Adventure

Door: Vincent & Sabine

Blijf op de hoogte en volg Sabine

20 Augustus 2014 | Verenigde Staten, Orlando

Ooh nee! Geen Disney vandaag! Dat voelde vanmorgen toch wel een klein beetje raar...

Met de bus naar Universal. Er is een dealtje gesloten tussen de Disney resorts en Mears (een taxi/tourbus bedrijf), zodat wij redelijk goedkoop naar Universal konden gaan. We werden netjes opgehaald en 's avonds weer afgezet. De tijden mochten we zelf kiezen. Acht uur ophalen en om negen uur in de avond weer thuis brengen.

In Universal IOA was het in vergelijking met Disney erg rustig. Dit resulteerde in korte wachtrijen en dus blijven zitten of even snel omlopen. Dit park is erg leuk vanwege de vele waterattracties. En als je in Amerika in een waterattractie gaat, word je gegarandeerd nat! Het zou zelfs zo kunnen zijn dat je er helemaal doorweekt uitkomt!
Na de achtbaan the Hulk zijn we onze ronde langs de waterattracties gaan doen. Er zijn er in totaal drie, waarvan Popeye de leukste is. Dit is een tocht in een rond bootje op een wild water rivier. Eigenlijk wordt iedereen hier zeiknat in, maar dat maakt het wel leuk. Popeye duurt best lang en de interactie met de mensen in hetzelfde bootje is erg gezellig. Het was zo rustig dat we na de eerste keer nog een keer zijn gegaan. We mochten zelfs blijven zitten. Het is dan erg leuk om droge mensen de attractie zien te betreden, terwijl je zelf al zeiknat bent. De mensen kijken je dan raar aan en vragen of het door deze attractie komt. Ja, je wordt hier nou eenmaal zeiknat. En ook na rondje twee besloten we om nog een derde ronde te doen en ook nu mochten we blijven zitten. Je kan je dus wel voorstellen dat het water echt OVERAL zat bij ons. Schoenen, sokken, ondergoed... alles was nat. Gelukkig was dit helemaal niet erg. Het was immers 106 graden buiten (41 graden celcius)!

Na de waterattracties zijn we het Harry Potter gedeelte ingelopen (niet het nieuwe gedeelte, die zit namelijk in het andere Universal park). Daar hebben we ook wat ritjes gedaan achtbanen ed.
Omdat het toen pas 12 uur was en we al ruim over de helft van het park waren, besloten we om even lekker te chillen bij de fontein. Deze fontein is magisch! Hij praat namelijk tegen de mensen die bij hem in de buurt staan en weet alle antwoorden op de vragen. Ook kan hij af en toe het water van de fontein rondspuiten, zodat iedereen in de buurt nat wordt. Erg leuk om naar te kijken, omdat vooral kinderen hier helemaal niks van begrijpen :)

We hebben daarna nog een showtje gepakt, nog wat attracties gedaan en het rondje was alweer klaar. Dat was rond half 3. We hadden tot 9 uur de tijd. Wat ga je dan doen? Juist, nog een rondje.
Nog wat achtbanen gedaan, mensen natgespoten met water vanaf de boot. Vincent heeft zich hier ruim een half uur kostelijk vermaakt. We hebben ook nog Butterbeer gedronken in het Harry Potter gedeelte, zijn nog langs onze fontein geweest en toen als laatste weer the Hulk.

Met de bus moesten we weer terug naar het hotel. En wat een hilarische chauffeur hadden we. We waren nog geen 100 meter onderweg en hij begon al met: "Mickey is boos op jullie, omdat jullie niet naar Disney zijn gekomen, maar naar Universal." De hele weg kregen we dit nog te horen en we moesten vragen over Disney beantwoorden om bij ons hotel afgezet te worden. Als we niet genoeg ons best deden, zou de chauffeur ons afzetten bij het begin van Disney World en dan moesten we gaan lopen over een weg zonder stoep. Dat is nogal een eind. Ook moesten we onze excuses aanbieden aan Mickey, Minnie, Goofy & Donald. Vlak voor de ingang van Disney World ging de chauffeur vol in de ankers en toen moesten wij onze excuses aanbieden. Natuurlijk werden wij weer als laatste afgezet, maar we hebben daarom wel alle leuke weetjes over Disney gehoord. Zo vertelde de chauffeur dat Magic Kingdom op 31 december de deuren heeft moeten sluiten om 9.15 in de ochtend, omdat er al teveel mensen binnen waren. Ze sluiten de parkeerplaats bij 75.000 bezoekers en de deuren bij 100.000 bezoekers. Bizar hè?

Nu zitten we uitgeteld op ons bed en willen heel graag gaan slapen. Morgen doen we Magic Kingdom in de ochtend. Dan hebben we namelijk een fastpass voor Seven Dwarfs Mine Train, de nieuwe achtbaan waar steeds ruim een uur wachttijd voor staat (al binnen 5 min na park opening). We hopen dat de parade te kunnen zien die ze van de week hadden afgelast vanwege het slechte weer. In de namiddag gaan we nasr Hollywood Studios en kijken daar dan wel wat we gaan doen. In ieder geval willen we de character palooza dit keer wel kunnen doen, omdat hij de vorige keer niet doorging vanwege de onweer.

Dus, als het nu gewoon mooi weer blijft, dan hebben wij weer een fantastische dag in het vooruitzicht :)

Groetjes,
Vincent & Sabine

• 20 Augustus 2014 - 09:45

Thuis:

Zie het allemaal helemaal voor me. Fantastisch, popey, echt onwijs gaaf.
    Was de sprekende vuilnisbak er niet?