Frozen summer fun - Reisverslag uit Orlando, Verenigde Staten van Sabine Verburg - WaarBenJij.nu Frozen summer fun - Reisverslag uit Orlando, Verenigde Staten van Sabine Verburg - WaarBenJij.nu

Frozen summer fun

Door: Sabine & Vincent

Blijf op de hoogte en volg Sabine

18 Augustus 2014 | Verenigde Staten, Orlando

Let it goooo, let it goooooooo! Dat blijft na deze dag goed hangen! Frozen summer fun was awesome!

Vanmorgen met de bus naar Hollywood Studios gegaan. We waren mooi op tijd voor een ritje in de Rock 'n Rollercoaster en zaten al in de tweede trein. Vanaf daar zijn we rustig richting Donald gelopen. Ondertussen hebben we onze kaarten opgehaald voor de sing-a-long van Frozen. De rij voor Donald was niet lang en hebben daarom ook snel een foto gescoord. Na het fotomoment hebben we nog "the great movie ride" gedaan en zijn we daarna een plekje gaan zoeken voor de Frozen parade en de welcome show.

Er kwam gewoon sneeuw uit de lucht tijdens de parade! Dit is te vergelijken met het afwasmiddel dat je teveel in de wasbak hebt laten lopen. Een groot schuimfeest en dat terwijl er geen wolkje aan de hemel was. Het was een erg warme dag.
We hebben Anna, Elsa en Kristoff gezien tijdens de parade en de welcome show. Olaf was te zien op het scherm. Wel hebben we nog onze take-a-long Olaf opgehaald. Als je die dag een foto maakt met Olaf met de woorden #OlafSummerVacation en deze op social media zet, kan het zijn dat je foto wordt uitgekozen voor op het scherm tijdens de Frozen fireworks. Misschien heb je hem wel voorbij zien komen op Facebook. Helaas dat ze voor het scherm alleen maar foto's kiezen van Instagram en Twitter. Volgende keer beter dus!

Na de welcome show hebben we nog wat characters gespot en hebben wat attracties gedaan. Ook hebben we de show Lights, Motors, Action! gezien. Deze is te vergelijken met die in Parijs, alleen hier zijn er wat dingen toegevoegd.
Na de show weer wat attracties en de musical van Beauty & the Beast. Deze verkorte musical is echt een aanrader!
Toen de musical was afgelopen zijn we nog op character jacht gegaan tijdens de character palooza. Dit wordt niet aangekondigd, maar via een site waar we heel wat info vandaan hebben (www.kennythepirate.com), zijn hier toch standaard tijden voor. Helaas werd de palooza uitgesteld, vanwege het onweer. Wel was het erg grappig dat we de kenny the pirate himself hadden gespot tijdens het wachten! De palooza werd voor ons helaas te laat, omdat we naar de sing-a-long moesten van Frozen.

De titel zegt eigenlijk al genoeg. Het is een show waarin twee inwoners van Arendelle de geschiedenis vertellen van Anna en Elsa. Eigenlijk heel kort de film samengevat. De liedjes werden op schermen afgespeeld en er werd door iedereen luidkeels meegezongen. Het was een hele leuke ervaring!

Na de sing-a-long hebben we star tours gedaan en zijn we -na wat te hebben gegeten- richting Wandering Oaken's Trading Post gegaan om te shoppen en de schaatsbaan te bekijken die ze daarbinnen hebben gebouwd. Ook kun je er met echte sneeuw spelen, wat kennelijk voor sommige Amerikanen erg bijzonder is...
Na het shoppen zijn we naar het theater gelopen voor Fantasmic! Deze show bevat alles. Characters, muziek, vuurwerk, water- en lichteffecten... Erg gaaf!

Als een idioot zijn we terug gelopen naar de ingang om vanaf daar naar de Frozen fireworks te kijken. Dit was een geweldige vuurwerkshow. De timing en de muziek was perfect. We krijgen er maar geen genoeg van :)

Na het vuurwerk zijn we weer met de bus terug gegaan naar ons hotel en hebben afgesproken dat we zowel Fantasmic als Frozen fireworks nog een keer willen zien.

Morgen gaan we naar Disney's Animal Kingdom. Hier hebben we ook een character lunch met Donald bijgeboekt. Misschien dat we aan het eind nog wel besluiten om richting een ander park te gaan als we nog niet zo moe zijn, maar dat zien we tegen die tijd wel.

Nu nog even relaxen en dan gaan we weer heerlijk door met genieten!!!

Groetjes,
Vincent & Sabine

• 18 Augustus 2014 - 20:11

Thuis:

Leuk verslag veel gedaan, veel plezier morgen met Donald duck.