Eerste beetje magie - Reisverslag uit Orlando, Verenigde Staten van Sabine Verburg - WaarBenJij.nu Eerste beetje magie - Reisverslag uit Orlando, Verenigde Staten van Sabine Verburg - WaarBenJij.nu

Eerste beetje magie

Door: Sabine

Blijf op de hoogte en volg Sabine

14 Augustus 2014 | Verenigde Staten, Orlando

Jaaaaaaa, we zijn er! En alles is goed gegaan.

Gisterochtend lekker op tijd op Schiphol aangekomen, ingecheckt, koffers gedumpt en een bezoekje gebracht aan het panorama terras. Toen alweer langzaam richting de gate voor alle checks. We hadden dit keer geen kruisverhoor, maar konden gelijk naar de handbagagecheck en de bodyscan. Daarna was het wachten om te vertrekken. Op onze tickets stond dat we half 6, lokale tijd aan zouden komen. Uiteindelijk waren we in Orlando om iets over half 5. Heel vervelend natuurlijk....

Op het vliegveld in Orlando Sanford ging het allemaal relatief snel. Nadat we een kwartiertje hebben staan wachten bij de douane, konden we meteen met onze koffers naar het transfer. Een uurtje later waren we al op weg naar ons hotel. Dit ritje duurde zo'n 3 kwartier, maar was erg gezellig door de (oude) chauffeur. Hij vertelde allemaal dingen over Florida. Zo reden we een meer over die 12km lang is en waar meer dan 10.000 alligators wonen. De kans was groot dat we er een zouden spotten. En ja hoor, onze grote vriend was lekker aan het zwemmen in het meer. Mooi begin van de vakantie! Binnen anderhalf uur al een alligator gespot!

Ons hotel is enorm groot. Het lijkt eigenlijk een beetje op een klein dorpje. Bij de receptie kregen we onze Magic Bands. Deze bandjes kunnen enorm veel! Het is de toegang tot de parken, de fastpassen, de photopass en ook voor onze hotelkamer! Geen sleutel dus, maar een Magic Band met Mickey!
De kamer is klein, maar erg gezellig. We zitten in het "mighty ducks" gedeelte, helemaal achterin. Op onze kamer hebben we een mega tv, bad/douche en twee kingsize bedden. Prima om deze twee weken te overleven.

Tja en wat ga je doen als je half 8, lokale tijd, klaar bent? Natuurlijk! Naar Disney! We hadden online al wat fastpassen gescoort voor Big Thunder Mountain, Haunted Mansion en de meet & greet met Rapunzel en Assepoester. Die fastpassen zijn echt meer dan fantastisch! Online laten weten tussen welke twee tijden je komt, je Magic Band bij de ingang laten scannen, en genieten! I.p.v. 70 minuten wachten voor een foto met Rapunzel en Assepoester, hebben we nu nog geen kwartier staan wachten! De rijen voor Big Thunder Mountain en Haunted Mansion gingen misschien nog wel sneller. We hebben ook nog It's a small world gedaan en Splash Mountain. Tussendoor nog even de lichtjesparade bekeken en tijdens ons ritje in Splash Mountain hebben we het vuurwerk nog gezien. Rond half 11 (half 5 's ochtends, Nederlandse tijd) waren we er klaar mee. Met de bus terug naar het hotel, wat trouwens fantastisch geregeld is. Ritje van ongeveer een kwartiertje.

Op de kamer aangekomen hebben we nog wat dingetjes uitgepakt en zijn na het douchen heerlijk naar bed gegaan.
Helaas ben ik al wat vroeger wakker dan Vincent en zit nu in een hoekje deze blog te schrijven in de hoop dat hij niet wakker wordt van het licht. Ik laat hem nog eventjes liggen, want als het goed is scoren we vandaag zijn eerste Donald foto in Epcot. Dan zijn er nog minimaal 3 te gaan :)

Epcot staat dus vandaag op ons programma. Ook hier hebben we weer fastpassen gereserveerd en hopen we heel wat characters te ontmoeten. Ik ben al blij met mijn Rapunzel en Assepoester foto die ik allebei binnen 3 uur na het landen van ons vliegtuig al in de pocket had...

Groetjes,
Sabine & (een slapende) Vincent

• 14 Augustus 2014 - 13:31

Gaatske:

WOW cool zeg!!! xx

• 15 Augustus 2014 - 00:20

Oma:

Zo dat was een lange dag voor jullie.xx